health

Update afvalrace 2.0

IMG_20150128_193636Ik schreef vorige maand mijn eerste artikel over het streven naar je streefgewicht. Op het moment van schrijven was ik 10 dagen begonnen met het veranderen van mijn leefstijl betreft eten en bewegen. Vandaag, ongeveer een maand later is het wel eens tijd voor een update.

Hoe het kan weet ik niet precies, maar mijn vorderingen op gebied van gewichtsverlies waren al snel zichtbaar. Schijnbaar heb ik het ‘geluk’ dat mijn gezicht en buik als eerste afvallen. Na 10 dagen was ik al 2 kilo kwijt geraakt en nu vier weken verder ben ik 6 kilo kwijt! Hoewel ik graag o.5 kilo per week zou willen afvallen ging het de laatste twee weken enorm snel. In een week tijd verloor ik 2 kilo en ik schrok er zelf van toen ik op de weegschaal stond. De complimenten die je krijgt van de mensen om je heen geven je wel een lekkere boost!

Ik ben over het resultaat super tevreden, maar het is belangrijk om te kijken hoe gaat het met het volhouden van de gezonde leefstijl? De afgelopen maand ben ik wel beetje zoekend geweest naar wat ik lekker vind en hoe ik de soms wat ‘slechtere’ voeding ook kan nemen. Zo heb ik Speltbeschuiten ontdekt, wat een heerlijkheid! Elke ochtend ontbijt ik met twee speltbeschuiten en ik kan tot de lunch door zonder maar een keer een hongergevoel te krijgen.

Door wat research op het internet kwam ik erachter dat de kans aanwezig was dat ik magnesium tekort had. Magnesium heeft veel invloed op je spieren, maar ook op je mentale gesteldheid en hoewel ik het niet met 100% kan zeggen dat ik mij door het slikken echt fitter voel heb ik wel het idee dat ze samen met gezonder eten, psycholoog en het afvallen samen hangen tot een goed compleet plaatje.

SAMSUNG CSCHet water drinken gaat eigenlijk redelijk goed. 1,5 liter haal ik elke dag en met wat koppen thee kom ik wel op de 2 liter uit. Soms moet ik mijzelf wel echt even herinneren om te gaan drinken. Ik ben van nature nu eenmaal een slechte drinker. De frisdrank etc. mis ik totaal niet. Mag van mijzelf weekends wel een glaasje, maar eigenlijk doe ik het zelden tot nooit. Thee en water is voor mij voldoende.

Bewegen is een groot item natuurlijk voor mijn afvalrace en gezondere leefstijl. Met mijn stappenteller heb ik een behoorlijke motivatie gevonden en in de weekenden doe ik vaak mijn best om een nieuwe record te zetten qua km. Soms is het lastig om tot de 10.000 stappen te komen als ik op mijn werkdagen nog meer afspraken heb staan. Heb wel besloten dat ik minimaal 4 dagen per week de 10.000 stappen moet behalen.

10343506_863047203794429_3759483152902462736_nZijn er dan dingen waar ik wel wat meer moeite mee heb? Jazeker! Het avondeten blijft voor mij een lastig punt. Gelukkig lukt het mijzelf om minimaal 5 avonden per week echt een warme gezonde maaltijd te maken voor mijzelf. Ik varieer hier heel erg in. Soms een maaltijdsalade die ik zelf maak of vis met verschillende slasoorten en komkommersalade. Ik heb rosti aardappel stukjes die je makkelijk mee kan wokken om soms het gerecht aan te vullen als ik een wat grotere trek heb. Ik ben nu eenmaal niet een echte kok en voor mij alleen eten klaarmaken blijft gewoon lastig voor mij.

Zo dat was voor mij wel de update betreft mijn afvalrace, ik ga nog rustig even door met deze manier van afvallen. In principe ben ik al over de helft van mijn doel. Maar ik merk dat mijn streefgewicht stiekem al een beetje naar beneden zakt, maar het doel blijft eerst een gezonde BMI!

Liefs Atenga.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge