Uncategorized

Health: Help ik val niet meer af!

Op het internet staan heel veel tips en trucs om af te vallen en ook ik heb hier veelvuldig gebruik van gemaakt. Samen met gezond verstand heb ik mijzelf in bijna drie jaar tijd 30 kilo af laten vallen. Dit laatste halfjaar vooral bezig met de laatste kilo’s eraf te werken en die laatste kilo’s werken niet zo goed mee.

Terwijl ik veel meer ben gaan sporten en bewegen en ook mijn voeding nog steeds aardig onder controle staat is het mij opgevallen dat ik de laatste twee maanden moeite heb om ook maar wat grammen kwijt te raken. Toch voel ik mijn lichaam wel veranderen en bij mijn wekelijkse metingen zie ik nog wel langzaam wat cm verdwijnen van mijn lichaam. Dit zorgt er niet voor dat ik mijn strijd maar opgeef en mij erbij neer ga leggen. Op het internet zocht ik naar oorzaken en mogelijkheden om deze stop te doorbreken.

SAMSUNG CSC

De eerste tip die ik tegen kwam is om echt te gaan kijken of je niet langzaam weer andere dingen bent gaan eten. Soms schat je in dat je gezonder en bewuster eet, maar zijn er in de week toch wat dingen bij gekomen. Voor mij is het dat ik weer beetje terug ben gevallen naar te weinig eten. Niet meer heel bewust bezig te zijn met op tijd even wat eten om mijn “motor” draaiende te houden. Dit is voor mij goed om te weten, gezien ik vanaf volgende week ook weer aan het werk ben en veel onderweg zal zijn ik hier een goede balans in ga vinden.

Drinken. Water drinken gaat bij mij de afgelopen tijd wat met ups en downs. Hoewel ik water geen probleem vind vergeet ik vaak om te drinken. Dit is een probleem die ik vanaf kinds af aan al heb. Ik heb weinig drink behoefte en heb eigenlijk nooit echt dorst. Pas in de avond ben ik mij bewust dat ik soms nog niks heb gehad. Vooral met vele sporten is het juist belangrijk beter en goed te blijven drinken.

20160607_161719

Sporten. Ik ben natuurlijk van alleen wandelen overgegaan naar wandelen en hardlopen. Mijn conditie is heel erg verbeterd en ik voel mij erg energiek en gezond als ik zo aan het sporten ben. Krachttraining doe ik echter niet echt en ik heb gelezen dat dit zeker zal helpen om weer af te vallen en je lichaam ook strakker te trainen. Nu was het financieel niet haalbaar voor mij om naar de sportschool te gaan, maar nu ik weer aan de slag kan wil ik straks een keer per week graag krachttrainingen doen onder begeleiding.

Wisseldagen invoeren. Dit betekent dat je drie dagen goed op je eten let en een dag gewoon normaal eet. Daarna weer drie dagen er op letten etc. Dit omdat je lichaam dan verschillende signalen krijgt en uit de spaarstand komt.

Ik ga deze tips zeker uit proberen om van mijn stilstand af te komen qua gewichtsafname. Heb jij zelf wel eens een stilstand gehad tijdens je afval periode en hoe ging jij hier mee om?

onder3

2 Reacties

  • Kim

    Wauw. Wat geweldig dat je de afgelopen jaren zoveel bent afgevallen! Daar heb ik echt bewondering voor. Ik had eigenlijk altijd last van ondergewicht en moest aankomen, wat ik heel lastig vond, want ik at mezelf gewoon altijd vol.
    Oja en een tip voor sporten: probeer eens via YouTube oefeningen te doen! Ik ben nu bezig met een butt workout (haha) en ik vind het hele fijne oefeningen. Ze duren 8 minuten, maar heb erna wel veel spierpijn!
    Kim onlangs geplaatst…Tips tegen misselijkheid!My Profile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge